неделя, 17 юли 2016 г.

Booktube-a-thon TBR || 2016

source
Booktube-a-thon-ът е сред най-известните маратони организирани някога, а желанието да се включа в него, го имам още от миналата година, когато нямах достатъчно свободно време. Тази година той ще стартира непосредствено сред БКМ и по-точно – от 18 до 24 юли. Отново е съставен от седем категории, като официалното видео може да видите тук.
Предвид „успехът“ ми в БКМ, тук избрах някои по-леки четива и отново – едва ли ще изпълня всички седем категории, но в случая това не е важно.

Първата категория е за книга, която има жълто на корица. В първият момент се сещах само и единствено за книги, които вече съм прочела, но след убеждения от моя страна, че книгата е кратка и напомняща на детството, си избрах „Островът на изгубените“ от Мелиса де ла Круз. Преди време излезе и втората, а миналото лято „Островът на изгубените“ бе доста нашумял роман.
Следващата категория изисква прочит само след залез. Тук отново ще чета книгата, отговаряща на първото предизвикателство.
Относно книга, открита благодарение на Booktube избрах „Стая“ от Ема Донахю, не съм попадала на български ревюта, мисля, и освен това не съм забелязала и голяма популярност на четивото около мен, което ме прави любопитна по какъв начин ще ми се отрази точно този роман.
Следващата категория, макар и да изглеждаше лесна, също ме затрудни. В край на сметка за книга от любим автор се спрях на „Прикачен“ от Рейнбоу Роуъл. Самата тя пише доста увлекателно и приятно, а освен това създава и реалистични герои, всеки открояващ се от останалите.
За петата категория, чийто прочит бе за книга по стара от мен, мислех да включа нещо от литературата за 9. клас, но въпреки това се спрях на нещо коренно различно – „Тайният живот на Беки Б.“ от Софи Кинсела. Миналото лято за първи път прочетох нещо на тази писателка и останах с приятно впечатление. Романът е издаден първо през 1999 година, по-късно и през 2003.
Да прочета и изгледам адаптация по книга се рових дълбоко поради това, че дори и да чета книги, голяма част от тях или нямат филм по себе си или съм го гледала или в краен случай не успява да грабне вниманието ми нито книгата, нито филма. Въпреки това смятам, че намерих нещо подходящо и това е именно „Стая“ от Ема Донахю, това с което покривам и третата категория от маратона.
Седмата, последна, цел изисква прочит на 7 книги. Не съм напълно сигурна дали това ще успея да го изпълня, но ако имам тази възможност, си набелязвам книгата продължение на „Битката за лабиринта“ от Рик Риърдън, която включих в БКМ – „Последният олимпиец“.

Също както и при предхоният маратон обмислям да направя цялостен пост обощващ събитието, като има съвсем малка възможност да направя ревю на някоя от посочените книги.
Самите вие смятате ли да участвате в маратонът, който обединява хора от различни страни с една страст – четенето? Успех на всички и нека не го правим по задължение, а само и единствено с цел забавление, та дори и възможност да намалим малко купчинката си за четене.

Няма коментари:

Публикуване на коментар